2011-ben az ausztráliai Melbourne-ben rajtol a száguldó cirkusz. Eredetileg a kezdő futam Bahreinben került volna megrendezésre, azonban a feszült politikai helyzet miatt a Forma 1 ura, Bernie Ecclestone a futam törlése mellett döntött a pilóták és a nézők biztonsága érdekében.
Az idei év újdonságai közül két lényeges technikai megoldás emelhető ki. A KERSZ már minden bizonnyal ismerős minden F1 mániás számára. A KERSZ mintegy 80 lóerő többlet teljesítményt biztosít a pilótáknak egy kör alatt maximum hat másodpercen keresztül. A teljesítménynövelő berendezés már két éve ismert a cirkusz világában, azonban első bevezetése alkalmával igen bizonytalan volt a működése, így több élvonalbeli csapat év közben szerelte ki autójából. A kezdeti kudarcot folyamatos fejlesztés és tesztelés követte, melynek következtében a csapat kommunikációk már egy megbízható és egész évben bevethető verzióról szólnak, ami nélkülözhetetlen fegyver a világbajnoki esélyesek kezében.
A DRS az idei évben debütál, éppen ezért nagy várakozás előzte meg. A technikai újdonság lényege, hogy a pilóta a kormányon elhelyezett gomb megnyomásával módosíthatja a hátsó szárny beállításait. Pontosabban előre beállított pozícióba emelheti a hátsó szárny felső lapját, amivel akár 10-20 km/h-val is növelhető az egyenesben elért csúcssebesség. Talán nem is kell mondanom, hogy a KERSZ és a DRS megfelelő használata önmagában eldöntheti a világbajnoki cím sorsát az egymástól századmásodpercekre álló élcsapatok között.
Ismét bevezették a 107%-os szabályt. Ennek lényege az, hogy a gyengélkedő csapatok, ne tartsák fel a nagyokat verseny során, amiből számos probléma volt a tavalyi évben a tapasztalatlan újoncoknak köszönhetően. A szabály értelmében azok a versenyzők, akik az időmérő edzés Q1 szakaszában 7%-nál nagyobb időkülönbségre vannak a leggyorsabb pilótától a legjobb mért körükön, nem indulhatnak a vasárnapi futamon.
Az idei év nagy kérdése, hogy vajon a Red Bull Racing fenegyereke, Sebastian Vettel képes-e végleg beírni magát a nagyon közé, vagy szárnyalása éppúgy tiszavirág életű lesz, mint Jenson Buttoné.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.