Izgalmakban gazdag volt a Kínai Nagydíj. Elsősorban a Red Bull helyzete, illetve a Mercedes szereplése vet fel néhány kérdést.
Vettel rajtja nem sikerült túl fényesre a kuplung rajt-programozása miatt. A visszajátszásban hallható volt, ahogy a Red Bull szinte lefullad a rajt utáni másodpercekben. Bár már jó ideje nincs úgynevezett rajt automatika a Forma 1-ben, a csapatok mégis igyekeznek az elektronikát úgy fejleszteni, hogy minél több segítséget nyújtson a pilótának az első métereken. Ez a gyakorlatban a kuplung programozásában, illetve a motor teljesítmény és benzin/levegő keverék speciális, rajtnál használt beállításán érhető tetten. Ennek lényege, hogy a motort maximális teljesítményre állítják, a kuplung viszont nem olyan érzékeny, mint egyébként. Így a motor magasabb fordulatszámon pörgethető, a gázreakció a lehető legérzékenyebb, a kézi tengelykapcsoló pedig szinte "eldobható". Az így elért motorteljesítmény ideális a hirtelen induláshoz, hiszen a pilóták ilyenkor nem kímélik a technikát.
A Mercedes szép teljesítményt mutatott, Rosberg szárnyalt - az első és második helyen a boxtaktikának köszönhetően. Schumacher úgy tűnik stabilan belőtte magát a 8. helyre, ezen a futamon a 6. helyig jutott fel, majd Alonsóval is látványos csatát vívott. Az olasz friss papucsai azonban jobban bírták az iramot és megelőzte a tapasztalt világbajnokot. Úgy tűnik a Mercedesben van még tartalék a konstrukciós és taktikai hiányosságok ellenére. Úgy vélem a csapat esélyes a 3. helyre az idei bajnokságon.
A gumitaktika is látványosan megkavarta a szerepeket. Egyes pályákon úgy tűnik érdemes megfontolni, hogy az időmérőn akár helyeket is feladva megőrzik a lágy gumikat a futamra. Ez a típus nagyon gyors, de hátránya a rövid bevethetőség, viszont a futamon komoly másodpercek zsebelhetők be használatával. Erre jó példa Webber shanghai szereplése, aki a csúfos időmérős szereplése után (18. hely a kemény keverék lassúsága miatt) a 3. helyen futott be kockás zászlónál.
Összegzésként a Red Bull kersz hiányosságait mihamarabb meg kell oldani, különben a McLaren könnyen a fejükre nőhet.
A Kínai Nagydíj dobogósai:
1. Hamilton
2. Vettel
3. Webber
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.